SAIGON TIMES CSR

NƠI GHI DẤU NHỮNG GIÁ TRỊ
NHÂN VĂN VÌ CỘNG ĐỒNG

• ĐÓNG GÓP Ý KIẾN, TƯ VẤN GẦY DỰNG MÔI TRƯỜNG KINH DOANH CÓ TINH THẦN TRÁCH NHIỆM XÃ HỘI CAO
• NÂNG CAO Ý THỨC VÌ CỘNG ĐỒNG CỦA DOANH NGHIỆP
• GẮN KẾT CỘNG ĐỒNG DOANH NGHIỆP CSR
• CỔ VŨ DOANH NGHIỆP “PHÁT TRIỂN BỀN VỮNG”

Trách nhiệm xã hội của doanh nghiệp (Corporate Social Responsibility - CSR) là sự cam kết của doanh nghiệp đối với đạo đức kinh doanh và là sự đóng góp vào sự phát triển kinh tế, xã hội và môi trường

KINH TẾ

Thỏa mãn nhu cầu
xã hội, tăng thêm
phúc lợi xã hội,
bảo đảm sự tồn tại
và phát triển của
doanh nghiệp.

PHÁP LÝ

Thực hiện đầy đủ
những quy định đối
với các bên liên quan,
bao gồm cổ đông,
người tiêu dùng,
gia đình của người
lao động.

ĐẠO ĐỨC

Những hành vi và hoạt
động mà xã hội mong
đợi ở doanh nghiệp,
nhưng không được quy
định trong hệ thống
pháp luật.

TÍNH NHÂN VĂN

Thực hiện các dự án
chương trình với mong
muốn đóng góp cho
cộng đồng và xã hội.

CSR GIÚP DOANH NGHIỆP BẢO VỆ DANH TIẾNG VÀ GIA TĂNG
LỢI THẾ CẠNH TRANH TRÊN THỊ TRƯỜNG

CSR 2023

Tháng 5 - 11/2023

Truyền thông hoạt động
CSR của doanh nghiệp
tham gia

Tháng 11/2023

Phát hành Phụ trương
Saigon Times CSR 2023

Ngày 15/11/2023

Lễ tôn vinh doanh nghiệp
CSR 2023
& Tọa Đàm

“Sustainability and Beyond –
Phát triển Bền vững và Xa hơn”

CÁC HOẠT ĐỘNG NỔI BẬT

Truyền thông hoạt động
CSR của doanh nghiệp tham gia
(Tháng 5 - Tháng 11/2023)

• Truyền thông trên các ấn phẩm thuộc Saigon Times Group với nhiều hình thức sinh động: bài viết, video clip, infographic, longform...
• Các doanh nghiệp, tổ chức tham gia gửi thông tin hoạt động CSR đến saigontimes-csr@thesaigontimes.vn
• Đăng tải bài viết về hoạt động CSR của doanh nghiệp trên trang https://thesaigontimes.vn và english.thesaigontimes.vn

Phát hành Phụ trương Saigon Times CSR 2023
Tháng 11/2023

• Cổ vũ tinh thần cộng đồng
• Tổ chức hình thành cộng đồng CSR nhằm tôn vinh, quảng bá hoạt động của các doanh nghiệp CSR tại Việt Nam như nhóm các doanh nghiêp có vốn đầu tư nước ngoài, nhóm doanh nghiệp tư nhân trong nước...

NỘI DUNG TỌA ĐÀM

Chủ đề: Stakeholders in Sustainability

• Khi nhắc đến khái niệm Bền vững (Sustainability), người ta thường hiểu nhầm và đồng nhất “bền vững’ với các yếu tố về môi trường như biến đổi khí hậu, năng lượng tái tạo, đa dạng sinh học... mà quên đi yếu tố con người. Thật ra, khái niệm Bền vững bao hàm đến ba trụ cột là con người – hành tinh và lợi nhuận (mô hình 3P: People – Planet – Profit) đại diện cho các yếu tố xã hội – môi trường – phát triển kinh tế. Hay một thuật ngữ đang trở nên rất phổ biến, nhận được nhiều sự quan tâm của công chúng hiện nay là ESG (environmental – social – governance), yếu tố về xã hội (social) cũng đang có xu hướng “đi sau” khi so sánh với hai yếu tố còn lại.
• Trong thực tế, những nỗ lực giải quyết các vấn đề về môi trường không thể phát huy tối đa các tác động nếu các giải pháp này thiếu vắng yếu tố con người hoặc chưa đưa yếu tố con người vào trung tâm. Mặt khác, để tiến gần hơn với các mục tiêu phát triển bền vững, các giải pháp cần có sự tiếp cận đa chiều, toàn diện và hơn hết là sự hợp tác của toàn xã hội.

NỘI DUNG TỌA ĐÀM

Chủ đề: Stakeholders in Sustainability

• Đây cũng chính là thông điệp mà chương trình Saigon Times CSR gửi gắm trong năm năm qua, thông qua việc đồng hành cùng với doanh nghiệp trong các hoạt động rách nhiệm xã hội đa dạng ở tất cả các lĩnh vực từ giáo dục đến y tế, từ biến đổi khí hậu đến sinh kế giảm nghèo... Năm 2023, chương trình Saigon Times CSR chọn chủ đề Sustainability and Beyond (Phát triển bền vững và xa hơn nữa), với mong muốn một lần nữa nhấn mạnh thông điệp kêu gọi hướng đến phát triển bền vững với những giải pháp toàn diện và quan trọng nhất, “không ai bị bỏ lại phía sau” trong hành trình này.
• Chương trình toạ đàm Saigon Times CSR 2023 năm nay sẽ xoay quanh chữ “S” với chủ đề Stakeholders in Sustainability. Các chuyên gia và doanh nghiệp sẽ ngồi lại với nhau để cùng bàn về yếu tố “con người” trong phát triển bền vững. Chữ S cũng đại diện cho yếu tố “Social” (Xã hội) trong thuật ngữ ESG, là một trong ba thành tố của bộ tiêu chí đầu tư hướng đến phát triển bền vững này.

NỘI DUNG TỌA ĐÀM

Chủ đề: Stakeholders in Sustainability

Phiên toạ đàm sẽ xoáy vào nội dung là những tác động mà doanh nghiệp tạo ra với con người và cộng đồng. Làm thế nào để “không ai bị bỏ lại phía sau” trong tiến trình phát triển của doanh nghiệp và toàn xã hội. Các nội dung chính của toạ đàm bao gồm:
THỨ NHẤT: là câu chuyện truyền cảm hứng cũng như các chính sách phát triển bền vững cho đội ngũ nhân sự của doanh nghiệp.
THỨ HAI: là trách nhiệm của doanh nghiệp đối với “con người” của đối tác trong chuỗi cung ứng.
THỨ BA: là trách nhiệm của doanh nghiệp với khách hàng, những người tiêu dùng sản phẩm và dịch vụ của doanh nghiệp.
THỨ TƯ: là trách nhiệm của doanh nghiệp với cộng đồng nơi doanh nghiệp đang hoạt động sản xuất, kinh doanh.

CÁC DIỄN GIẢ DỰ KIẾN

Ông JOSEPH LOW

Chủ tịch Bộ phận Bất động sản
Tập đoàn Keppel tại Việt Nam

ÔNG KANEDA HIROKI

Tổng Giám đốc Acecook Việt Nam

ÔNG LÊ ANH

Giám đốc Phát triển Bền vững
Công ty TNHH Tái Chế Duy Tân

Ông John Ditty

Phó Tổng Giám đốc Điều hành
KPMG Việt Nam

BÀ LÊ HỒNG MINH

Tổng giám đốc i.Value Corporation,
Thành viên HĐ Quản lý Quỹ Khởi nghiệp Doanh nghiệp
Khoa học và Công nghệ Việt Nam (SVF)

BÀ VÕ NGỌC TUYỀN

Người điều phối

CÁC ĐỐI TÁC TIÊU BIỂU

For many companies, sustainability is of paramount importance in business. Keppel Land is among them. In line with Keppel’s Vision 2030, while pursuing various corporate social responsibility (CSR) programs, the property developer has wholeheartedly committed itself to environmental protection and solutions to climate change

For policymakers, sustainability is a long-term goal, a vision to make the economy more stable and resilient to achieve a more competitive edge in the years to come. For the business community, while many enterprises are mulling or making investment in this cause to adapt themselves to the inevitable trend, many others are eyeing sustainability as a remote choice, or a decorative term only. It is because of the high cost as well as the multiple difficulties associated with the transformation from a linear approach to a circular one.

Being a relatively young enterprise in the local real estate sector, Masterise Group has risen into a giant in corporate social responsibility (CSR) activities. Its CSR programs have been conducted in a systematic manner with specific plans and purposes for beneficiaries.

As one of the world’s most famous brands, Coca-Cola Beverages Vietnam Limited, or Coca-Cola Vietnam, has been present in the country since 1994. The beverage company is striving to run its factories in HCMC, Danang and Hanoi with the production lines matching the firm’s sustainable development strategy.

BASF, one of the world’s leading chemical companies, has been active in a range of social engagement programs to provide the community with the improved quality of life. The company has actively integrated environmental protection and social responsibility into its business strategy, especially in helping the community familiarize themselves with scientific issues.

Siberian Wellness, a Russia-headquartered manufacturer of health and beauty products using natural ingredients, has made a long-term commitment to protecting the planet. The company is striving to demonstrate the commitment, by not only protecting the environment but also proactively coming up with initiatives and projects to restore, preserve and develop the environment on a large scale. Such efforts are made apparent via environmental protection activities by Siberian Wellness in Vietnam.

It is not classified as a social enterprise, but Duy Tan Recycle can assert its position among the most socially enterprising companies in terms of corporate social responsibility (CSR), especially when it comes to environmental protection. The reason is simple: its main scope of business is to collect and recycle plastic waste.

As a food processing company, what Acecook Vietnam could do the straightforward way to the community in its corporate social responsibility (CSR) programs, needless to say, is to donate its products to the poor. It is doing this, but in an in-depth manner to create long-lasting benefits for society.

For Binh Minh Plastic, nurturing the spirit of sharing and showing compassion for the underprivileged, especially those living in poverty-stricken localities or suffering from natural calamities, are regular corporate social responsibility (CSR) activities. The company has for years quietly conducted philanthropist programs to soothe people’s sufferings.

Since its establishment 27 years ago, Procter & Gamble Vietnam has always accompanied the local community in various respects, from education, healthcare and gender equality to talent nurturing and microfinance for poor people.

This November will witness some 1,000 people joining a mini-marathon to raise funds for a program known as “Incubating the Green Bud”, which is the third edition to be organized by Digiworld for a corporate social responsibility (CSR) program to benefit the community in various dimensions. Through its CSR program, Digiworld also expects to raise public awareness on nurturing young talents as green buds – figuratively – for the future development, and to boost green coverage for the land, literally.

For a cement manufacturer, it is by no means unfamiliar when choosing a brand philosophy to be “Build for life”. However, at INSEE Vietnam, whose cement factory is located in Kien Luong District, Kien Giang Province, the implications behind this brand philosophy are quite significant: helping build a community where living is more worthwhile.

With the vision of becoming the most trusted insurance company in Vietnam and the mission of providing services and solutions for life, Hanwha Life Vietnam Insurance Company Limited (Hanwha Life Vietnam) has committed to enabling social, economic, and environmental prosperity by implementing multiple corporate social responsibility (CSR) activities during more than 14 years of operation in Vietnam.

Since its inception in 2011, PetroVietnam Ca Mau Fertilizer JSC (PVCFC) has seen fulfilment in both business and community activities. Pursuing its philosophy of sharing and giving back to society for the betterment of all walks of life, the local fertilizer producer has implemented a variety of social programs to benefit needy people and create positive values for society over the past 11 years.

Over the past 30 years, Nam A Bank is one of the pioneers in humane corporate social responsibility (CSR) programs. The bank has conducted hundreds of community supporting programs and projects nationwide, thus spreading good deeds.

For the nutrition product company Herbalife Vietnam, contributing to a healthier generation is deemed a mission rather than merely an act of goodwill to the community. Over the years, the company has therefore set aside resources for the wellbeing of the community, not only underprivileged people but the general public as well.

As a responsible organization, besides focusing on being purpose-led and returns-driven, Frasers Property is well aware to create lasting shared value, for people, businesses and communities. Frasers Property’s Community Investment is the Group-wide umbrella for all of Frasers Property’s social impact initiatives in over 70 cities and 20 countries globally, and is the solid foundation that allows them to accompany and support their wider business community.

Just one week after severe flash floods on October 2, 2022 swept though several neighborhoods in Ky Son District in the north-central province of Nghe An, PetroVietnam Fertilizer and Chemicals Corporation (PVFCCo) sent a team to the affected communes to help ease people’s sufferings. The PVFCCo team, in the spirit of sharing, made donations in kind and in cash worth VND122 million in total to the hardest-hit people in two communes in the district.

For many enterprises, corporate social responsibility (CSR) activities are an integral part of their business strategies as they want to hrive together with the community. Numerous businesses pursue environmental protection with their CSR programs, many choose to support education or healthcare for the wellbeing of the community, while others target sci-tech development for the general advancement of society.

Vietnam Australia School (VAS) is the largest bilingual international school in HCMC with a long history of 18 years, and an impressive number of achievements and scholarships won by its students in Vietnamese and international exams. VAS is also known as a school that nurtures core values for future generations.

As a premier life insurance brand from Japan, the success of Dai-ichi Life Vietnam over the past 15 years has been reflected not only in its sustainable growth figures, in the trust of more than four million Vietnamese customers and their families, but also in its incessant contribution to the community.

Identified as one of the four key pillars at Joint-stock Commercial Bank for Investment and Development of Vietnam (BIDV), corporate social responsibility (CSR) is put at the core of the bank’s business philosophy and is upheld by BIDV executives and employees. The lender, from the bottom of its heart, has been ceaselessly implementing CSR practices to spread love for and kindness towards the community.

Since its very first days in Vietnam, NS BlueScope has attached much importance to CSR activities. Its CSR activities are diversified, including contributing to the community and the green and safe environment, supporting its partners to improve their competitiveness and produce green and environmentally friendly products, and creating a safe and happy working environment for its employees.

At Phu Nhuan Jewelry Joint Stock Company (PNJ), responsible business is considered a guiding compass for its operation. The jewelry maker has developed its business philosophy of considering the benefits of customers and society as its gains.

CÁC ĐỐI TÁC TIÊU BIỂU

saigon times csr

Publication Permit No. 41/GP-CBC issued on June 2, 2021
by the Authority of Press

  • Deputy Editor-in-Chief: Pham Huu Chuong
  • Managing Editor: Pham Dinh Dung
  • Head Office: 35 Nam Ky Khoi Nghia St., Dist.1, Ho Chi Minh City, Vietnam. Tel: (84.28) 3829 5936; Fax: (84.28) 3829 4294.
  • All rights reserved.